Efektywne pakowanie paczek w e-commerce – poznaj sprawdzone metody

Praca w e-commerce oznacza konieczność zadbania o doskonałą logistykę. Jednym z najważniejszych aspektów jest efektywne pakowanie paczek. Pozwala to nie tylko oszczędzić czas, ale również zmniejszyć koszty czy wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy, a nawet załatwić jej darmową reklamę w mediach społecznościowych. Dowiedz się, jak szybko i efektywnie zapakować paczkę, zapewniając jej odpowiednie zabezpieczenie!

Pakowanie zamówienia e-commerce – dobór opakowania

Pierwszą i najważniejszą zasadą efektywnego pakowania paczek jest dobór odpowiedniego opakowania. Wiele firm wciąż popełnia ten błąd, pakując zamówienia do zbyt dużych kartonów. Efekt jest dość prosty do przewidzenia – zwiększony ślad węglowy, irytacja odbiorcy i znacznie większe koszty związane z transportem i zużyciem materiałów do pakowania. Nie bez powodu overpackaging jest tak piętnowanym zjawiskiem.

W praktyce oznacza to konieczność znalezienia takiego rozmiaru kartonu, który pozwoli efektywnie zapakować produkt przy minimalnym zużyciu wypełniaczy i materiałów zabezpieczających. Im mniej miejsca w paczce, tym mniejsze ryzyko przemieszczenia się produktów. 

Czym wypełnić paczkę?

Kolejną bardzo istotną kwestią jest dobór odpowiedniego wypełnienia. W większości przypadków nie wystarczy jedynie zamknąć towar w pudełku – trzeba jeszcze zadbać o to, by właściwie go zabezpieczyć przed wstrząsami, upadkiem czy uderzeniem.

Do niedawna najpopularniejszą formą zabezpieczania przesyłek była folia bąbelkowa. Dziś coraz częściej odchodzi się od tego rodzaju wypełnień, ze względu na duże koszty i zły wpływ na środowisko. Coraz częściej właściciele e-commerce sięgają po bardziej naturalne i równie skuteczne ekologiczne wypełniacze do paczek, które posiadają certyfikaty zrównoważonego pozyskiwania surowców i mogą być recyklingowane

W zależności od potrzeb można wybrać papier do wypełniania paczek dostosowany do niemal wszystkich wymagań. Mocny papier kraftowy świetnie chroni zawartość przed wstrząsami i zapewnia dodatkową izolację. Bardzo wrażliwe przedmioty można zabezpieczyć papierem o strukturze plastra miodu, który wyśmienicie amortyzuje wszelkie uderzenia. Dla produktów wrażliwych na zmiany temperatur istnieją również papierowe wypełniacze termiczne, z biodegradowalnym żelem chłodzącym.

Taśma pakowa

Choć dla wielu osób może to być zdziwienie, większość paczek nie potrzebuje kilometrów taśmy klejącej czy stretchu dla zabezpieczenia. Nawet przy pakowaniu ciężkich przesyłek często wystarczy zaledwie pojedyncza warstwa dobrej jakości taśmy na łączeniach kartonu. 

Choć papierowa taśma pakowa aktywowana wodą na pierwszy rzut oka nie wygląda na zbyt solidną, możemy być pewni, że doskonale spełni swoje zadanie. Dodatkowy plus? Nic tak nie wnerwia konsumentów jak opakowanie, którego nie da się sforsować. Pakując paczkę w sposób przyjazny dla odbiorcy, mamy na starcie zadowolonego klienta.

Recykling i ekologia

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, czy sklepy i firmy, z których usług korzystają, starają się niwelować swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Oznacza to, że stosując sztuczne wypełniacze czy nie dbając o recykling, możemy w prosty sposób stracić klientów.

Co bardzo istotne, ekologiczne opakowania wcale nie muszą być mało estetyczne. Papierowe wypełniacze do paczek mogą być bezwonne i eleganckie, dzięki czemu świetnie sprawdzają się nawet przy pakowaniu produktów klasy premium. Jak przyłożymy się do starannego, ekologicznego zapakowania przesyłki możemy łatwo zdobyć darmową reklamę w postaci filmów i zdjęć z unboxingu w mediach społecznościowych. Inwestycja w ekologiczne rozwiązania pakowania to krok ku przyszłości, który przynosi korzyści zarówno firmie, jak i naszej planecie.

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments